Leg, læring og pædagogik
-
AppsCafé
Læs mere -
Hjernetræning med robotter
Tidligere afprøvninger har vist, at træningen med robotten havde signifikant effekt på koncentrationsevnen.
Læs mere -
Implementering af velfærdsteknologi i §83-støtten
Projektet ønsker at afklare om pædagogisk støttet anvendelse af relevante velfærdsteknologier vil kunne gøre borgere i målgruppen mere selvhjulpne og dermed mindre afhængige af tildelt støtte. Dette er i første omgang målrettet borgere med nyerhvervede hjerneskader, som er tilknyttet Bofællesskabet Møllevangs Allé. Samtidig skal projektet bidrage til at skabe et fælles vidensgrundlag for implementering af velfærdsteknologi i Voksen Handicap.
Læs mere -
Kompetenceløft inden for velfærdsteknologi
Byrådet afsatte i 2013 midler til at give personalet et kompetenceløft på området for velfærdsteknologi. Alle ledere og medarbejdere klædes på til at bidrage til vellykket implementering af velfærdsteknologi. Af de 10 mio., der er afsat, anvendes de 3 mio. til kompetence-, videns- og implementeringsløft.
Læs mere -
Touch and Play
Touch and Play blev præsenteret på Velfærdsteknologisk dag i Aarhus Kommune i 2013.
Læs mere -
Touch and Play på Vikærgården
I Aarhus Kommune har man flere steder afprøvet Touch and Play, som har vist at være en attraktiv løsning både ift. borgere og medarbejdere – som samlingspunkt i hverdagen og som redskab i arbejdet med træning, aktivitet og stimulering.
Læs mere