• Ivan Kjær Lauridsen, velfærdsteknologichef / Kontorchef M: 51 57 60 79, ijk@aarhus.dk 
  • Inger Kirk Jordansen, vicekontorchef, M: 41 85 43 73, ikj@aarhus.dk 
  • Ane Locht, kommunikationsansvarlig / journalist (DJ) M: 41 87 35 60 / 23 25 60 83, aneloc@aarhus.dk         

Har din virksomhed et velfærdsteknologisk produkt, I gerne vil præsentere for Aarhus Kommune, er der mulighed for at gøre dette via forskellige kanaler.

Proceduren

Proceduren for henvendelser tilstræber at optimere samarbejdet mellem Aarhus Kommune og leverandør.

Proceduren sikrer, at leverandøren registreres, henvendelsen behandles, mulighederne i AAK synliggøres, og handlinger iværksættes. Herigennem sikres en lige og fair behandling af leverandørerne via én indgang. Den ensartede proces skaber effektivisering og optimering af ressourcer og tydeligt overblik.

 

Det er op til Aarhus kommune at vurdere, om der er potentiale for samarbejde, og hvilke muligheder kommunen i så fald kan tilbyde din virksomhed.

  • Tilbydes din virksomhed et samarbejde i form af f.eks. en brugertest, afsluttes samarbejdet som udgangspunkt efter endt test, og I har derfor ikke krav på videre behandling eller samarbejde.
  • Tilbydes din virksomhed ikke et samarbejde, vil I modtage et svar med begrundelse herfor.

Samarbejdsmuligheder

1.Teste produktet i samarbejde med Aarhus Kommune
Virksomheden har mulighed for at teste deres produkt i samarbejde med Aarhus Kommune. Det er alene Aarhus Kommune, der vurderer, om der potentielt kunne være mulighed for at opstarte en test af produktet. En test kan variere meget i omfang. Det kunne f.eks. Være en funktions- eller brugertest. Virksomheden kan selv skulle stå for at afholde udgifter til at frikøbe Aarhus Kommunes medarbejdere til opgaven. Aarhus Kommune styrer rammerne og omfanget og kan til enhver tid sige sig fri fra at afvikle testen.

2.Kommercielt tilgængeligt produkt eller velfærdsteknologisk løsning Hvis din virksomhed har et hjælpemiddel eller en velfærdsteknologisk løsning, som er kommercielt tilgængelig, er det muligt at introducere det for Aarhus Kommune. Hvis vi efterfølgende finder produktet relevant for os, kan vi indgå en dialog om det videre forløb.

3.Udstilling af velfærdsteknologisk løsning på DokkX
DokkX er Aarhus Kommunes udstilling af velfærdsteknologi, med skiftende temaer (3-4 måneder ad gangen). Da DokkX-udstillingen er tematiseret, skal produktet passe ind i temaet. Det er DokkX, som udvælger de produkter, som udstilles. Læs mere om DokkX (Nyt vindue) DokkX (aarhus.dk)

4.Præsentation af velfærdsteknologisk løsning på en CareWare Præsentationsdag
Da Præsentationsdagene er tematiserede, skal produktet passe ind i temaet. Det er CareWare, som udvælger de produkter, som præsenteres. Læs mere om Præsentationsdage (careware.dk) (Nyt vindue)

Formular (Nyt vindue) Formular til beskrivelse af velfærdsteknologisk produkt (careware.dk)

Har du ændringer/opdateringer til et produkt, som du leverer til Aarhus Kommune, indenfor kategorien hjælpemidler, kontakt:

Simon Graakjær, Afdelingsleder, Hjælpemiddelcentret

+45 20 34 40 98 sirg@aarhus.dk

 

 

Hjælpemidler medbragt fra / tilhørende anden kommune returneres til Hjælpemiddelcentret, som aftaler returnering med anden kommune.

Hjælpemidler tilhørende Aarhus Kommune returneres fra anden kommune til Hjælpemiddelcentret.

  • Praktik ved Velfærdsteknologi & Hjælpemidler, kontakt Susanne Riiser, suri@aarhus.dk, M: 4185 4434
  • Studiebesøg på DokkX, kontakt Kirsten Rud Bentholm, kirub@aarhus.dk, M: 5124 2581

 

Vil du gerne udstille eller præsentere dit produkt på DokkX eller til CareWare Præsentationsdag, kontakt: Kirsten Rud Bentholm, M: 5124 2581, kirub@aarhus.dk