• Borgerkonsulenter, konsulenter i SOL, sygeplejersker, ergoterapeuter og fysioterapeuter i MSO bestiller bevilgede hjælpemidler
  • Konsulent i Beskæftigelsesforvaltningen (MSB) bestiller bevilgede, arbejdsrelaterede hjælpemidler (BEF hjælpemidler) til borgere via henvendelse til Hjælpemiddelcentret
  • Kommunale leverandører af pleje og praktisk hjælp kan enten selv bestille APV- hjælpemidler (arbejdsmiljø relaterede hjælpemidler) eller bestille via Hjælpemiddelcentret ved at sende en henvendelse eller TVK til organisationen APV- hjælpemidler i CURA
  • Private leverandører af pleje og praktisk hjælp kan bestille APV hjælpemidler via Hjælpemiddelcentret ved at sende en henvendelse eller TVK til organisationen APV- hjælpemidler i CURA

Gå til Tjekliste APV-hjælpemidler

  • Reparation af udleverede hjælpemidler bestilles ved Zealand Care via den bevilgende medarbejder
  • Reparation af APV-hjælpemidler kan bestilles via Hjælpemiddelcentret ved at sende en henvendelse eller TVK til organisationen APV-hjælpemidler i CURA
  • Reparation udføres i borgers hjem eller på værksted
  • Reparation af BEF-hjælpemidler sker ved henvendelse til Hjælpemiddelcentret

 

  • Borgerkonsulenter, konsulenter i SOL, sygeplejersker, ergoterapeuter og fysioterapeuter i lokalområderne kan bestille afhentning af bevilgede hjælpemidler
  • Konsulent i Beskæftigelsesforvaltningen (MSB) giver efter bevillingsophør besked til Hjælpemiddelcentret, som bestiller afhentning af bevilgede, arbejdsrelaterede hjælpemidler
  • Kommunale leverandører af pleje og praktisk hjælp kan enten selv bestille afhentning af APV hjælpemidler eller sende en henvendelse eller TVK til organisationen APV- hjælpemidler i CURA
  • Private leverandører af pleje og praktisk hjælp kan bestille afhentning af APV- hjælpemidler ved at sende en henvendelse eller TVK til organisationen APV-hjælpemidler i CURA